17:31:53 - 06 مرداد 1403

دانشکده بهداشت

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی ارومیه
برای جستجو عبارت موردنظر خود را وارد کنید
  • 1403/03/09 - 14:50
  • - تعداد بازدید: 163
  • - تعداد بازدیدکننده: 146
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

بازدید از مراکز بهداشتی درمانی تحت پوشش مرکز بهداشت شهرستان ارومیه در راستای ارتقای کیفیت آموزش دوره های کارآموزی دانشجویان دانشکده بهداشت ارومیه

در ادامه پیگیری ها و اقدامات مرتبط با ارتقای کیفیت آموزش دوره های کارآموزی دانشجویان دانشکده بهداشت ارومیه، بازدید 2روزه از مراکز بهداشتی درمانی تحت پوشش مرکز بهداشت شهرستان ارومیه با حضور مسئولین دانشکده بهداشت و مسئولین مرکز بهداشت شهرستان ارومیه، انجام شد.

در نخستین روز از این برنامه 2 روزه (دوشنبه مورخ 1403/03/07)، به ترتیب از مراکز خدمات جامع سلامت بهداری، حضرت پور، ساوالان، ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، نیکخواه و قره حسنلو با حضور جناب آقای دکتر خلخالی (رئیس دانشکده بهداشت ارومیه)، جناب آقای دکتر فتحی (رئیس مرکز بهداشت شهرستان ارومیه) و سرکار خانم دکتر ماهری (مدیرگروه بهداشت عمومی ارومیه)، بازدید به عمل آمد. در این بازدید ظرفیت های موجود در هر مرکز و وضعیت آن ها از نظر میزان انطباق با معیارهای لازم برای یک مرکز خدمات جامع سلامت آموزشی (از جمله فضای فیزیکی مناسب، نیروی انسانی ماهر و متعهد، امکانات آموزشی، میزان مراجعین و...) مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت تا در برنامه ریزی های آینده به صورت هدفمند مراکزی انتخاب گردند که از هر جهت پاسخگوی نیازهای دانشجویان بهداشت دوره کارآموزی باشند. همچنین مصاحبه ای با دانشجویان دوره کارآموزی بهداشت عمومی انجام شد و میزان رضایت آن از کل فرآیند دوره کارآموزی مورد ارزیابی قرار گرفت.

در روز دوم (سه شنبه مورخ 1403/03/08)، بازدید از مرکز ارائه خدمات بهداشتی و درمانی تخصصی مستقر در کلینیک تدبیر  و مرکز خدمات جامع سلامت اسدی آذر با حضور جناب آقای دکتر خلخالی، جناب آقای دکتر فتحی، جناب آقای دکتر حاج آقازاده (معاون آموزشی دانشکده بهداشت ارومیه) و جناب آقای دکتر شرفخانی (هیات علمی گروه بهداشت عمومی ارومیه) انجام شد.

در بازدید از مرکز ارائه خدمات بهداشتی و درمانی تخصصی مستقر در کلینیک تدبیر به کارایی این مرکز در ارائه خدمات آموزشی به ویژه به دانشجویان کارشناسی بهداشت عمومی دوره کارآموزی و ارتقای کیفیت آن تاکید شد. لازم به ذکر است که در این مرکز خدمات تخصصی داخلی- عفونی، زنان و زایمان، مراقبت مادرو کودک، مراقبت تغذیه، بهداشت روان، خدمات تخصصی قلب و عروق، خودمراقبتی و مراقبت از زخم دیابتی ارائه می گردد که این خدمات منطبق با موضوعات آموزشی سرفصل شده در کوریکولوم کارشناسی بهداشت عمومی  و واحد کارآموزی این رشته می باشد.

در طی بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت اسدی آذر از آزمایشگاه جامع بهداشت حرفه ای و تجهیزات مستقر در آن بازدید شد. همچنین روند کارآموزی دانشجویان مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار با کارشناسان مستقر در این مرکز بحث و بررسی گردید و راهکارهایی جهت بهبود کیفیت کارآموزی ارئه شد.  در پایان این برنامه بازدید، به منظور جمع بندی مطالب و تعیین اهداف و اقدامات بعدی، نشستی در دفتر رئیس دانشکده بهداشت برگزار شد.

 

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 6775
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب